Rynek Infrastruktury
Gdy otwarto Południową Obwodnicę Warszawy do węzła Puławska, „Gazeta Wyborcza” zaczęła dopytywać resort transportu o kolejne odcinki trasy mające biec przez Ursynów, Wilanów i Wawer. Ministerstwo odpowiadało wówczas, że nie ma pewności co do kontynuacji budowy. Rozpoczęła się więc akcja zbierania podpisów pod petycją z poparciem dla tego przedsięwzięcia.
Minister Nowak zapowiedział, że jesienią kolejne odcinki obwodnicy Warszawy znajdą się w programie budowy dróg krajowych na lata 2011-2015. W grudniu tego roku zostaną ogłoszone przetargi na odcinek z tunelem przez Ursynów i most na Wiśle, natomiast w przyszłym roku na dalszy ciąg wraz z estakadą przez Wawer.
Jak pisze „Gazeta Wyborcza”, Nowak poinformował, że w rządowych dokumentach już zabezpieczono finansowanie wschodniej obwodnicy Warszawy. Co stanie się z wylotami na północ i południe z Warszawy, kosztem których powstanie obwodnica miasta? Minister zapowiada, że równocześnie będą prowadzone prace przygotowawcze do budowy docelowej drogi wylotowej na Gdańsk, natomiast do wylotu w stronę Grójca resort powróci być może za kilka lat.
W piątek „Gazeta Wyborcza” usłyszała jeszcze jedną ważną zapowiedź. Minister Nowak uważa, że są szanse, by wraz z Południową Obwodnicą Warszawy powstało także jej przedłużenie na wschód do istniejącej obwodnicy Mińska Mazowieckiego. Droga ta powstanie bez dotacji UE, wyłącznie za pieniądze z budżetu państwa.